Prelegenci
Marek Zając - prowadzący
Publicysta i prezenter, autor książek i scenarzysta, trener i doradca medialny. Dyrektor stacji Polsat Rodzina. Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Sekretarz Międzynarodowej Rady Oświęcimskiej, przewodniczący rady Fundacji Auschwitz-Birkenau.
Mateusz Rybiński
Mateusz jest pomysłodawcą i współzałożycielem Fundacji. Głęboko wierzy w duże możliwości współpracy firm w ramach klastrów branżowych dlatego wyszedł z inicjatywą założenia fundacji. Brał udział przy tworzeniu i rozwijaniu kilku firm z branży EdTech w Europie oraz Azji, takich jak: Koding Next, Skriware, Cyber Fox, Edustr.io. Brał udział w wielu projektach doradczych dla firm z branży.
Rafał Lew-Starowicz
Do niedawna zastępca dyrektora departamentu Ministerstwa Edukacji Narodowej, gdzie odpowiadał za innowacje w edukacji. Absolwent UW, studiów doktoranckich APS oraz Top Public Executive IESE Business School w Barcelonie. Polski delegat do Komitetu Polityki Edukacyjnej OECD, ekspert Agencji Komisji Europejskiej: Research Executive Agency, Innovation and Networks Executive Agency oraz członek Zespołu Edukacji Medialnej przy Komitecie Badań Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk. Przez członków kapituły SPRUC uznany za jedną ze 100 osób, które w największy sposób przyczyniły się do rozwoju kompetencji cyfrowych w Polsce.
Ewa Kołodziejczyk
Education Business Development Manager in DPS, Microsoft. Wspiera nauczycieli w implementacji programów edukacyjnych w oparciu o ekosystem Microsoft. Autorka i realizatorka programów szkoleniowo-rozwojowych skierowanych do oświaty, entuzjastka edukacji cyfrowej. Specjalizuje się w tematyce związanej z wdrażaniem innowacyjnych metod nauczania oraz propagowaniu metodycznego zastosowania technologii w edukacji. Pasjonatka wykorzystania Minecraft w edukacji, współautorka projektu Nauczyciel Influencer, EduKleks. Dwukrotna laureatka Listy 100 które w sposób szczególny przyczyniły się do wzmacniania cyfrowych kompetencji Polek i Polaków w roku 2022, 2023.
Paweł Czerwony
Head of Google for Education - Central and Eastern Europe. Ekspert w dziedzinie produktów EdTech i multimediów. Od 2004 roku pracuje w obszarze nowych technologii dla edukacji.
Założył i rozwinął kilka firm z obszaru EdTech. Na początku kariery współpracował m.in. z największymi wydawnictwami edukacyjnymi oraz dostawcą rozwiązań do zarządzania szkołami w jednostkach samorządu. Posiada kilkuletnie doświadczenie z produktami e-learningowymi dedykowanymi dla instytucji edukacyjnych.
Ukończył dwa wydziały Uniwersytetu Ekonomicznego oraz roczny kurs dyplomowy w Holmes Institute w Sydney (Australia).
Członek Polskiej Komisji Akredytacyjnej przy Ministerstwie Edukacji Narodowej oraz Starszy Doradca w Fundacji EdTech Poland. Wykładowca na kilku uczelniach.
Ma doświadczenie w operacjach biznesowych na 5 kontynentach w ponad 80 krajach."
Tomasz Łukawski
matematyki, informatyk. W połowie lat 1960’ przyglądał się, jak uczniowie z III LO we Wrocławiu uruchamiali swoje programy na maszynie Elliott 803 w ramach pierwszych w kraju zajęć z programowania i metod numerycznych w szkole. Od połowy lat 1980’ włączył się w przygotowanie rzeszy nauczycieli na ekspansję komputerów w edukacji. Za swój największy sukces uznaje utrzymanie, wbrew tendencjom w kraju i za granicą, wydzielonych zajęć z informatyki w szkołach, a ostatnio – wprowadzenie powszechnego kształcenia informatycznego, obejmującego nauczanie informatyki i programowania wszystkich uczniów na wszystkich poziomach edukacyjnych. Teraz upowszechnia myślenie komputacyjne, jako uzupełnienie tradycyjnych kompetencji 3R – czytania, pisania i rachowania, i konstrukcjonistyczne podejście do uczenia się, i przygotowuje propozycje dla uczniów i nauczycieli włączenia sztucznej inteligencji (AI) do praktyki edukacyjnej. Nagrodzony wieloma wyróżnieniami i grantami krajowymi oraz zagranicznymi. Więcej: https://pl.wikipedia.org/wiki/Maciej_Marek_Sysło, http://mmsyslo.pl. Materiały edukacyjne: https://tiny.pl/cvvl4; kontakt syslo@ii.uni.wroc.pl.
Łukasz Gierek
Nauczyciel, wykładowca akademicki, specjalista z zakresu druku 3D, AR, VR, AI. Trener edukacyjny z wieloletnim doświadczeniem w zakresie cyberbezpieczeństwa i cyberzagrożeń. Zajmuje się również szkoleniami Rad Pedagogicznych. Bierze czynny udział w konferencjach edukacyjnych i technologicznych zarówno w Polsce jaki i za granicą.
Marek Robel
Wiceprezes Diagmatic, dyrektor ds. digitalizacji narzędzi diagnostycznych. Przedsiębiorca z wieloletnim doświadczeniem na rynku technologii informatycznych oraz bankowości. Obecnie zajmuje się dygitalizacją narzędzi stosowanych w diagnostyce psychoedukacyjnej dzieci i młodzieży w wieku szkolnym.
Maciej Dudkiewicz
Dyrektor ds. Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej. Od 2019 r. związany z NASK. Studiował na SWPS, SGH i Akademii Leona Koźmińskiego, a także na IESE Business School Uniwersytetu Nawarry. Jego działania skoncentorwane są na zapewnieniu odpowiedniego sprzętu do edukacji a także Internetu w szkołach.
Paweł Czapliński
Koordynator krajowego biura eTwinning FRSE. Entuzjasta nowinek technologicznych oraz innowacyjnych metod nauczania w obszarze edukacji szkolnej. Wcześniej zajmował się m.in. jakością w projektach eTwinningu oraz doskonaleniem zawodowym nauczycieli.
Marlena Plebańska
Jedna z prekursorek polskiej e-edukacji. Ekspertka w zakresie kształcenia na odległość i wykorzystania nowych mediów w edukacji. Specjalistka w zakresie zarządzania wiedzą. Liderka polskiego e-learningu. Inspiratorka, projektantka i strateg rozwiązań w zakresie e-edukacji oraz zarządzania wiedzą w wielu polskich przedsiębiorstwach, szkołach i organizacjach pozarządowych. Autorka ponad stu publikacji naukowych i kilkudziesięciu prac popularnonaukowych z zakresu e-edukacji. Jej działalność przede wszytskim opiera się na rozpowszechnianu metody nauczania - STEAM.
Łukasz Trybuś
Prezes Stowarzyszenia Polski Związek Esportu. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Twórca i kreator Stowarzyszenia Sportów Elektronicznych. Były profesjonalny gracz w Call of Duty 4, a obecnie właściciel firmy KGH Esports Consulting, w skład której wchodzi placówka treningowa dedykowana topowym esportowcom - Katowice Gaming House. Entuzjasta esportu, gamingu i szeroko pojętych multimediów.