Agenda
Podczas wydarzenia równolegle odbywać będą się wystąpienia
prelegentów w sali konferencyjnej oraz warszaty STEAM.
10:00
Oficjalne otwarcie
- Prowadzący – Marek Zając, dziennikarz
- Rafał Lew-Starowicz – wiceprezes Fundacji EdTech Poland
10:05 – 10:15
Wystąpienia gości honorowych
Antoni Rytel – Pełnomocnik MEiN do spraw transformacji cyfrowej
Grzegorz Zajączkowski – Lider Cyfryzacji
10:15 – 10:25
Kolejny rok laboratoriów przyszłości – podsumowanie badań
- Przedstawiciel Fundacji EdTech Poland
10:25 – 10:45
Panel dyskusyjny
“Programy dotyczące transformacji cyfrowej szkół”
Rozmówcy:
- Mateusz Rafał – dyrektor Centrum Transformacji Cyfrowej – Ministerstwo Edukacji i Nauki
- Rafał Lew-Starowicz – wiceprezes Fundacji Edtech Poland
10:45 – 11:00
Przerwa kawowa
11:00 – 11:15
Wystąpienie AI Code Week
- Grzegorz Zajączkowski – Lider Cyfryzacji
11:15 – 11:45
Panel dyskusyjny
Moderator: Marek Zając, dziennikarz
- Oktawia Gorzeńska – Koordynatorka Projektów, Centrum Projektów Polska Cyfrowa
- Tomasz Łukawski – Rada doradców MEiN
- Łukasz Gierek – Nauczyciel, wykładowca akademicki, specjalista z zakresu druku 3D, AR, VR, AI
- Marek Robel – Wiceprezes Diagmatic, dyrektor ds. digitalizacji narzędzi diagnostycznych
11:45 – 12:00
Ruch nieodzownym czynnikiem efektywnej nauki
- Tomasz Bilski – przedstawiciel producenta Magiczny Dywan onEVO
- Lucyna Milewska-Monta – przedstawicielka Fundacji Move Up
12:00 – 12:15
EdTech w praktyce – Technologie Google dla Edukacji w Polsce
- Paweł Czerwony – Google for Education
- Mariia Ruban – Dyrektor Operacyjny CCT Poland
12:15- 12:30
Polska Klasa Przyszłości – aktualna oferta EdTech
12:30 – 13:15
Przerwa lunchowa
13:15 – 13:30
STEAMowe ABC
13:30 – 14:00
Panel dyskusyjny „Globalne trendy w edukacji cyfrowej”
- Maciej Dudkiewicz – OSE
- Paweł Czapliński – FRSE eTwinning
- Marlena Plebańska – STEAM
- Łukasz Trybuś – eSport
14:00 – 14:15
Wręczanie statuetek
14:15
Zakończenie konferencji
10:00 – 15:00
Odwiedzanie stoisk wystawowych
Na stoiskach swoje rozwiązania i produkty łączące edukację i nowe technologie będą wystawiać polskie firmy: np. Lenovo , CCT Poland, Nowa Era, Elmiko Biofeedback, Pejpe, Educarium, Skriware, Photon, BeCreo, EduExpert, Revas, Moje Bambino, EI System, Advisor, Prodata, Aktin, Learnetic, GoCloud, Remi, Onevofloor, Diagmatic
11:00 – 12:00
Odkryj potęgę zarządzania szkołą w chmurze – łatwiej, szybciej i sprawniej z Google!
– warsztaty dla dyrekcji szkół
Opis: Szkolenie wprowadzające do chmurowego zarządzania szkołą. Warsztaty obejmują: Tworzenie i organizowanie na potrzeby administracyjne dysków współdzielonych, plików roboczych, przechowywujących wrażliwe z punktu widzenia szkoły dokumenty. Umiejętności udostępniania plików odpowiednim współpracownikom. Kreowanie i zarządzanie grupami do korespondencji zdalnej (grupy mailingowe). Usprawnienie procesów administracyjnych za pomocą szablonów dokumentów np. wnioski urlopowe, delegacje, itd. Sprawowanie nadzoru pedagogicznego np.podczas pracy zdalnej lub hybrydowej. Przedstawione zostaną również dalsze kroki, które prowadzą do całkowitej transformacji cyfrowej szkoły.
Prowadzący: Wojciech Zaraś, Ekspert ds. Edukacji w CCT Poland
11:00 – 11:30
Innowacyjna Szkoła Google z wykorzystaniem Chromebooków.
Opis: Czym właściwie jest Chromebook? Jest to laptop z systemem operacyjnym Google Chrome, który został opracowany pod kątem pracy w chmurze, co oznacza, że prawie wszystko – pliki, aplikacje, a nawet pulpit ucznia lub nauczyciela – są przechowywane online i fajnie współpracują ze środowiskiem Google Workspace dla Edukacji.
Prowadzący: Maciej Kilanowski GoCloud Polska Google dla Edukacji
11:00 – 11:30
Jak w prosty, a jednocześnie innowacyjny sposób połączyć wirtualną rzeczywistości VR ze sztuczną inteligencją AI z zastosowaniem druku 3D podczas lekcji.
Opis: Lekcja z wykorzystaniem wielu technologii? To możliwe! Dowiedz się, jak podczas jednych zajęć połączyć druk 3D, wirtualną rzeczywistość oraz naukę robotyki i programowanie AI.
Weź udział w warsztatach i dowiedz się, jak pracować z uczniem XXI wieku, aby jego nauka przynosiła efekty. Poznaj sposoby połączenia wielu technologii podczas jednej godziny lekcyjnej. Wykorzystaj druk 3D, wirtualną rzeczywistość i robotykę do przeprowadzenia kompleksowych zajęć. Podczas warsztatów opowiemy Ci, co zrobić, aby sprzęty zakupione w projekcie Laboratoria Przyszłości zyskały drugie życie. Zaskocz uczniów kreatywną i innowacyjną lekcją, podczas której będą kształtować swoje kompetencje przyszłości.
Badania wykazują, że wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości w edukacji może poprawić wyniki uczenia się i zapamiętywanie informacji o 75%. Uczniowie korzystający z VR mają większą skłonność do angażowania się w naukę i wykazują większą motywację do zdobywania wiedzy. Wykorzystanie VR może pomóc w zwiększeniu zaangażowania uczniów z różnymi stylami uczenia się, ponieważ dostarcza różnorodnych metod prezentacji materiału.
Prowadzący: Piotr Mrokwa – Product Manager Aktin Fable
11:40 – 12:10
Rozbudź swoją wyobraźnię. Warsztat z długopisami 3D
Opis: Długopis 3D zmienia rysunki w przestrzenne obiekty, a efekty są natychmiast widoczne. Długopisy są łatwe w obsłudze do samodzielnego użycia przez uczniów na każdej lekcji i na zajęciach dodatkowych. Obiekty powstają już po kilku minutach. Zajęcia z długopisami 3D integrują uczniów i uczą współpracy.
Istotna wartość pracy z długopisem 3D polega na włączaniu dzieci w działania praktyczne, angażuje je emocjonalnie, kształtując takie cechy, jak: wytrwałość, cierpliwość i dokładność w wykonywaniu podjętego zadania. Praca z długopisami 3D uwalnia kreatywność, ćwiczy myślenie trójwymiarowe, rozwija wyobraźnię. Można wymyślać i wdrażać elementy dekoracyjne, przy odrobinie praktyki także nauczyć się „malować” w powietrzu, używać długopisów do celów naprawczych lub do sklejenia wydrukowanych w 3D przedmiotów.
Prowadzący: Joanna Wachowiak – Menedżer ds. nowoczesnych rozwiązań w edukacji w Wydawnictwie Ei System
12:05 – 12:35
Jak skutecznie integrować zagranicznych uczniów w polskich szkołach wykorzystując nowoczesne technologie.Ruch i współpraca przyszłością edukacji opartej na wzajemnym zrozumieniu, tolerancji i empatii. Magiczny Dywan onEVO
Opis: Ostatnie dane z raportu udostępnionego przez CEO „Uczniowie uchodźczy w polskich szkołach” informują, że w polskich szkołach znajduje się obecnie około 150 tysięcy dzieci, które znalazły w naszym kraju schronienie przed wojną. Fakt ten stwarza potrzeby dostosowania systemu naszej edukacji do potrzeb emocjonalnych, społecznych
i edukacyjnych wszystkich uczniów – zarówno polskich, jak i ukraińskich.
W związku z tym zapraszamy Państwa do zapoznania się z narzędziem wspomagającym pracę nauczyciela w kontekście radzenia sobie z różnorodnością kulturową coraz częściej goszczącą w polskich szkołach.
12:05 – 12:35
STEAM w edukacji. Łącz, twórz, programuj i baw się z MODI, budując interaktywną mapę miasta.
Opis: Poznaj niesamowity świat programowania z MODI! Programowanie może być fajną zabawą i niesamowitą przygodą z nauką. MODI to modułowy zestaw przeznaczony dla uczniów w każdym wieku. Zobacz jak w atrakcyjny sposób można przygotować zajęcia dla dzieci i wykorzystać programowanie, nie tylko na lekcjach informatyki. Poznasz rozwiązania jakie dostarcza MODI oparte na pakietach konstrukcyjnych, klockach Lego oraz druku 3D. Zaprezentowane zostaną również aktywności z wykorzystaniem gotowych projektów w różnych obszarach edukacyjnych. Zajęcia z MODI na pewno zachwycą Twoich uczniów i rozbudzą ich kreatywność w tworzeniu własnych projektów. Stwórz razem z uczniami nowoczesne laboratorium przyszłości. Zaangażowanie, efektywne współdziałanie i wspaniała zabawa całej klasy gwarantowane.
Łącz i baw się razem z MODI.
Prowadzący: Grażyna Michalska – absolwentka wydziału Matematyki i Informatyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. W swojej pracy, jako nauczyciel chętnie sięga po ciekawe aplikacje, gry dydaktyczne, projekty edukacyjne, konkursy. Wszystko po to, aby zachęcić uczniów do aktywności na zajęciach i zainteresować matematyką i informatyką.
13:15 – 13:45
Budowanie relacji między uczniami. Zabawy i ćwiczenia zespołowe, team building
13:15 – 14:00
Zawody przyszłości – praktyczne wykorzystanie druku i skanu 3D
Opis: W ramach tej „żywej prelekcji” poruszymy przykłady obecnego wykorzystania druku 3D w branżach medycznej, stomatologicznej, motoryzacyjnej, jubilerskiej, modowej, modelarskiej itd.