Agenda
Podczas wydarzenia równolegle odbywać będą się wystąpienia
prelegentów w sali konferencyjnej oraz warszaty STEAM.
Konferencja
Warsztaty
Konferencja
10:00
Oficjalne otwarcie
- Prowadzący – Marek Zając, dziennikarz
- Mateusz Rybiński – prezes Fundacji EdTech Poland
- Rafał Lew-Starowicz – wiceprezes Fundacji EdTech Poland
- Przedstawiciele Administracji Rządowej
10:05 – 10:25
Wystąpienie Marka Kamińskiego
- Marek Kamiński – podróżnik, edukator, przedsiębiorca
10:25 – 10:45
Panel dyskusyjny nt. Środków na Transformację Cyfrową Edukacji w Nowej Perspektywie Finansowej
- dyr. Tomasz Kulasa – Departament Innowacji i Technologii
- dyr. Wojciech Szajnar – Centrum Projektów Polska Cyfrowa
10:45 – 10:55
Program eTwinning – europejska platforma cyfrowej współpracy
- Paweł Czapliński e-Twinning
10:55 – 11:15
Sesja Partnerska
- Lenovo
11:15 – 11:30
Polityka Transformacji Cyfrowej Edukacji oraz Plan Działań
- dr Anna Beata Kwiatkowska, przewodnicząca Rady Informatyzacji Edukacji MEN
11:30 – 12:00
Przerwa Kawowa
12:00 – 12:15
Sesja Partnerska
- Technologie Google dla Edukacji w Polsce
12:15 – 12:40
Panel dyskusyjny pt. “Różne oblicza edukacji cyfrowej”
- Ewa Kołodziejczyk – Microsoft
- prof. Marlena Plebańska – Uczelnia Vistula
- prof. Maciej Marek Sysło – Warszawska Wyższa Szkoła Informatyki
- Łukasz Trybuś – Polska Liga Esportu
12:40 – 13:00
Sesja Partnerska
- Nowa Era
13:30- 14:00
Sesja Partnerska
- Fundusz Młodzieżowy – Narodowy Instytut Wolności
14:00 – 14:15
Wręczanie statuetek w kategoriach: innowacja roku, mecenas roku, nauczyciel roku, debiut roku
14:15
Zakończenie konferencji i lunch
10:00 – 15:00
Odwiedzanie stoisk wystawowych
Na stoiskach swoje rozwiązania i produkty łączące edukację i nowe technologie będą wystawiać polskie firmy z branży edtech.
Warsztaty
Aktualny plan warsztatów będzie dostępny wkrótce.
11:00 – 11:30
Praktyka w dobie przemysłu 4.0 – warsztaty dla dyrektorów i nauczycieli szkół podstawowych
Opis:
raszamy na interdyscyplinarne warsztaty, obfitujące w praktyczne ćwiczenia i kreatywne projekty. Są one ukierunkowane na realizację podstawy programowej oraz STEAM-owe podejście do lekcji, dzięki czemu odgrywają istotną rolę w indywidualizacji nauczania.
Razem weźmy udział w lekcji metodą projektu z wykorzystaniem miniaturowych narzędzi funkcjonalnie analogicznych przemysłowym odpowiednikom (tokarka, wyrzynarka, wiertarka, szlifierka), które w całkowicie bezpieczny sposób umożliwiają obróbkę materiałów drewnianych.
Ważnym punktem naszej lekcji, będzie dodatkowe wykorzystanie mobilnego urządzenia do grawerowania laserowego. Kompaktowe i ultraszybkie połączenie dwóch laserów pozwala uzyskać najwyższą jakość i prędkość operacji i grawerować różnorodne powierzchnie szerokiej gamy materiałów, co służy zarówno jako wsparcie nauczyciela w przygotowaniu materiałów do zajęć, a także jako element inspirujących lekcji, pozwalających na rozwijanie kreatywności uczniów.
Rozkwit kluczowych kompetencji przyszłości, zdolności efektywnego zarządzania uczeniem się, odpowiedzialności, współpracy, komunikacji i umiejętności rozwiązywania problemów, stanowią nieodłączne elementy wynikające z naszych warsztatów, a emocje, które się podczas nich pojawiają, skutecznie utrwalają wiedzę.
Wzrost motywacje wewnętrznej każdego ucznia i nauczyciela gwarantowany.
Prowadzący: Dariusz Wolski (Ekspert rozwiązań edukacyjnych w Educarium), Igor Bratz (Specjalista ds. produktów własnych w Educarium)
11:30 – 12:00
Bo matematyka może cieszyć – krótkie, ale wartościowe spotkanie z Knowla
Opis:
Matematyka zazwyczaj nie jest jednym z ulubionych przedmiotów uczniów. Można to jednak odmienić!
W ramach warsztatów oprowadzimy państwa po Edukacyjnym Wszechświecie i wskażemy różne aplikacje, które mogą urozmaicić wasze zajęcia. Przede Wszystkim skupimy się na Planecie Sigma, która poświecona jest całkowicie zdolnościom matematycznym, jednak przedstawimy też kilka aktywności z innych planet spełniających podobne funkcje. Aplikacje są przeznaczone głównie dla dzieci przedszkolnych i uczniów szkoły podstawowej.
Całość warsztatów opierać się będzie o wykorzystywanie Knowla Box, więc nie zabraknie prezentacji obsługi tego urządzenia. Wspólnie w praktyce odkryjemy, jak interaktywne pisaki oraz piłeczki mogą wprowadzić uśmiech do edukacji.
Prowadzący: Urszula Skorodziłło (Knowla)
12:00 – 12:30
Metoda projektowa w nauczaniu informatyki – misje programistyczne na platformie Liga Niezwykłych Umysłów.
Prowadzący: Piotr Krzyżyński (Liga Niezwykłych Umysłów)
12:30 – 14:00
Marketing i promocja szkoły– warsztaty dla dyrekcji szkół, zainteresowanych nauczycieli oraz przedstawicieli organów prowadzących
Opis:
Po co szkołom marketing i promocja?
Jak zacząć budować strategię marketingową szkoły?
Na co zwracać uwagę przy promocji szkoły?
Jak skutecznie komunikować się w internecie o działaniach szkoły?
Jakie narzędzia wykorzystać do marketingu i promocji szkoły?
Jak wspomagać się technologią AI i sprzętem z Laboratoriów Przyszłości w działaniach marketingowych?
Prowadzący: Maciej Danieluk (Edukator EdTech Roku 2023) oraz Dawid Łasiński (Pan Belfer, nauczyciel z internetów)
14:00 – 14:30
ChromeOS Flex – jak w prosty sposób zwiększyć wydajność i bezpieczeństwo używanych komputerów w szkole?
Opis:
System operacyjny Google ChromeOS Flex jako doskonałe usprawnienie dla starszego sprzętu komputerowego w szkole oraz oszczędność kosztów zakupu nowych urządzeń. Znacząco szybsze działanie komputerów to więcej czasu na naukę, a kompleksowa ochrona przed zagrożeniami to komfort pracy i bezpieczeństwo uczniów.
Prowadzący: Maciej Kilanowski (Ekspert ds. Google w Edukacji)
14:30 – 15:00
Magiczny Dywan
Opis:
Rewolucja w podejściu do nowoczesnej edukacji, terapii i rehabilitacji oraz kreatywnej zabawy! Wyposażony w czujniki ruchu projektor wyświetlając na podłodze multimedialne gry przenosi użytkowników w świat rozszerzonej rzeczywistości. Magiczny Dywan zmienia sposoby nauczania i prowadzenia zajęć na całym świecie! Jak? Poprzez ruch i niezwykłą rozrywkę!
Prowadzący: Agnieszka Karaś