9:30 – 10:00
Rejestracja i poranna kawa
10:00 – 11:45
SESJA INSTYTUCJI RZĄDOWYCH
10:00
Oficjalne otwarcie
- Prowadzący – Marek Zając, dziennikarz
- Mateusz Rybiński – prezes Fundacji EdTech Poland
- Rafał Lew-Starowicz – wiceprezes Fundacji EdTech Poland
- Paweł Czerwony – Head of Google for Education, CEE
- Przedstawiciele Administracji Rządowej
10:15 – 10:35
Wdrażanie innowacyjnych rozwiązań cyfrowych w samorządzie
- Sebastian Trojanowski – Pełnomocnik Starosty powiatu wałeckiego do spraw cyberbezpieczeństwa
10:35 – 10:55
Panel dyskusyjny nt. Środków na Transformację Cyfrową Edukacji
- dyr. Tomasz Kulasa – Departament Innowacji i Rozwoju (DIR) Ministerstwa Edukacji Narodowej
- Andrzej Gniadkowski – Kierownik zespołu ds. Promocji i Relacji z Otoczeniem Narodowego Instytutu Samorządu Terytorialnego
- Moderator: Rafał Lew-Starowicz
10:55 – 11:10
Kompleksowe i systemowe podejście do cyfryzacji szkół w Gminie Nasielsk
- Radosław Kasiak – Burmistrz Nasielska
- Iwona Łyczkowska – wicedyrektor szkoły, nauczycielka matematyki i fizyki
11:10 – 11:30
Panel dyskusyjny pt. “Różne oblicza AI w edukacji”
- Iwona Łyczkowska – wicedyrektor szkoły, nauczycielka matematyki i fizyki
- Marcin Paks – Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu, Learnetic
- Paweł Czerwony – Head of Google for Education, CEE
11:30 – 11:45
Polityka Transformacji Cyfrowej Edukacji oraz Plan Działań
- dr Anna Beata Kwiatkowska – Przewodnicząca Rady Informatyzacji Edukacji MEN, prof. Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu
SESJA PARTNERSKA
12:00 – 13:30
Debata Samorządów
Rola samorządu w cyfrowej transformacji edukacji – dekalog dobrych praktyk
- uczestnicy: zaproszeni do rozmowy przedstawiciele samorządów
12:00 – 12:30
Technologie edukacyjne Google dla Edukacji
- Leszek Janasik – Dyrektor, Społeczne Liceum Ogólnokształcące Nr 5 STO
- Moderatorka: Dominika Wiśniewska – Customer Success Manager GfE Poland
12:30 – 13:00
Bezpieczne rozpoczęcie roku szkolnego z Lenovo
- Marcin Mazur – Public Client Relationship Manager Lenovo
13:00- 13:30
Fundacja Bilingual Future – “Jaka edukacja w dobie czwartej rewolucji przemysłowej?”
- Waldemar Miksa – Prezes zarządu Yellow House Education SA, Przewodniczący Rady Fundacji “Bilingual Future”
13:30- 13:40
Cyfrowy rozwój oświaty w Powiecie Ciechanowskim
- Aneta Głuszniewska – Dyrektorka PCUW Ciechanów
13:40- 14:00
Bezpieczna szkoła w bezpiecznym samorządzie
- Witold Staniszkis – Account Executive, Public Sector Poland w Google
Wręczanie statuetek w kategoriach: innowacja roku, mecenas roku, edukator roku, cyfrowy samorząd
14:15
Zakończenie konferencji i lunch
10:00 – 15:00
Odwiedzanie przestrzeni Future Lab
Na stoiskach swoje rozwiązania i produkty łączące edukację i nowe technologie będą wystawiać polskie firmy z branży edtech
Advisor
Szkoła w Chmurze to projekt firmy Advisor, która od ponad 30 lat wspiera szkoły w całej Polsce nowoczesnymi rozwiązaniami IT. Tworzymy bezpieczne i stabilne środowiska edukacyjne – od sieci i pracowni komputerowych, przez wdrożenia Microsoft 365, po szkolenia dla nauczycieli w ramach ODN Szkoła w Chmurze.
Zaufało im już ponad 2500 szkół, a nasz zespół ekspertów przeprowadził ponad 5 tys. szkoleń dla 30 tys. nauczycieli. Wspieramy edukację przyszłości, oferując rozwiązania z zakresu AI, VR, STEAM, druku 3D oraz interaktywnych technologii.
Atkin
Od ponad 27 lat wprowadzają innowacje do polskich szkół.
Z największych targów edukacyjnych w Europie przywieźli pomysł wykorzystania wirtualnej i mieszanej rzeczywistości w nauczaniu wieloprzedmiotowym. Wizualizacja miejsc w trybie 360°, trójwymiarowe obiekty i bijące serce na wyciągnięcie ręki – to wszystko przenosi lekcje w zupełnie inny wymiar.
Nazywają się różową aktinową rodziną i taką atmosferę tworzą każdego dnia w pracy. Zmieniają szkołę tak, aby była nowoczesna i inspirująca.
,,Zapraszamy na stanowisko Aktin, lidera w dostarczaniu innowacyjnych rozwiązań dla edukacji. Nasze stoisko to przestrzeń pełna inspiracji i nowoczesnych technologii wspierających proces nauczania w szkołach. Poznaj nasze rozwiązania z zakresu wirtualnej rzeczywistości, odkryj świat robotyki i programowania, zainspiruj się wyposażeniem nowoczesnej szkoły. Nasze rozwiązania wspierają rozwój kompetencji cyfrowych, kreatywność i aktywność uczniów na każdym etapie edukacyjnym.”
Bilingual Future
Program Powszechnej Edukacji Dwujęzycznej “Bilingual Future” daje możliwość wprowadzenia dwujęzyczności w całym otoczeniu dziecka angażując zarówno placówki żłobkowe, przedszkolne i szkolne, jak i rodziców.
Sednem działania Programu są codzienne kontekstowe zabawy bazujące na profesjonalnych pomocach dydaktycznych i platformie online, dzięki której zaangażować się mogą również osoby nieznające języka angielskiego.
Eduexpert
Jako eksperci edukacyjni tworzą nowoczesne rozwiązania dydaktyczne, które łączą najwyższą jakość, interaktywność i pełną dostępność. Wykorzystują najnowsze technologie od sztucznej inteligencji po wirtualną rzeczywistość, aby zmieniać naukę w wyjątkowe doświadczenia.
Ich oferta to kolekcja multimedialnych produktów do nauki muzyki, matematyki, ekologii, przyrody, pierwszej pomocy i rozwoju emocjonalnego. Wszystko zaprojektowane z myślą o potrzebach przedszkoli i szkół podstawowych.
Dla starszych uczniów przygotowali innowacyjny system do kształcenia zawodowego, który umożliwia praktyczną naukę zawodu w 30 różnych branżach.
Z Eduexpert nauka to nie obowiązek, lecz przygoda. Razem tworzą edukację, która inspiruje, angażuje i rozwija na miarę XXI wieku.
Funtronic
Magiczny Dywan to rewolucja w podejściu do nowoczesnej edukacji, terapii i rehabilitacji oraz kreatywnej zabawy.
Wyposażony w czujniki ruchu projektor wyświetlając na podłodze multimedialne gry przenosi użytkowników w świat rozszerzonej rzeczywistości. Magiczny Dywan zmienia sposoby nauczania i prowadzenia zajęć na całym świecie! Jak? Poprzez ruch i niezwykłą rozrywkę!
Dla nauczycieli i pedagogów Magiczny Dywan to nie tylko kolejna pomoc dydaktyczna. Integralną częścią innowacyjnego systemu pracy jest starannie dopracowana metodyka, zgodna z podstawą programową i przygotowana ze specjalistami z danych dziedzin, co jest najlepszą gwarancją tego, że przeprowadzane lekcje z różnych przedmiotów będą stały na najwyższym poziomie.
Nowatorskie urządzenie pozwoli uzyskać większe zaangażowanie wśród uczniów i podnieść efektywność ich nauki. Pedagodzy, nauczyciele i wychowawcy otrzymują również zestaw konspektów zajęć, wraz ze scenariuszami i kartami pracy. Urządzenie oferuje również możliwość dostosowania własnych treści do schematu wybranej gry. Pakiet Moje Quizy pozwoli samodzielnie stworzyć materiały edukacyjne, które można w łatwy sposób edytować z poziomu specjalnej platformy internetowej.
Dla wymagających przygotowano Pakiet Prezentacja, z obszaru VIP, pozwalające na wstawianie własnych prezentacji, filmów i materiałów edukacyjnych.
Lenovo
Lenovo to globalna firma technologiczna zajmująca 196. miejsce na liście Fortune Global 500, generująca przychody na poziomie 69 miliardów dolarów i zatrudniająca 77 000 osób na całym świecie, skupiona na dostarczaniu „inteligentniejszych technologii dla wszystkich”.
Korzystając ze ich sukcesu jako światowego lidera w produkcji komputerów PC, Lenovo rozszerza swoje badania na obszary wzrostu, aby rozwijać technologie “Nowego IT” (klient, rozwiązania brzegowe, chmura, sieć i sztuczna inteligencja).
Moje Bambino
Moje Bambino to lider w wyposażeniu placówek edukacyjnych w Europie Środkowej i Wschodniej. Od 2006 roku dostarcza nowoczesne rozwiązania i technologie, które wspierają rozwój dzieci i młodzieży na każdym etapie edukacji.
Oferta firmy obejmuje kompleksowe wyposażenie szkół, przedszkoli i żłobków, od ergonomicznych mebli, przez nowoczesny sprzęt IT, po pomoce dydaktyczne, sensoryczne i terapeutyczne.
Firma aktywnie uczestniczy w programach rządowych, zapewniając pełne wsparcie. Stawiają na rozwój kompetencji STEAM, wprowadzanie innowacyjnych metod nauczania oraz dostarczanie narzędzi, które ułatwiają planowanie i budżetowanie inwestycji edukacyjnych.
Podczas konferencji Witaj Szkoło na stoisku Moje Bambino nowoczesne technologie spotkają się z edukacyjną pasją. Przygotowali interaktywną przestrzeń pełną inspirujących rozwiązań dla współczesnych placówek edukacyjnych.
Na ich stanowisku znajdą się m.in.:
• Monitory interaktywne – narzędzia, które zmieniają lekcje w angażujące doświadczenie, wspierając aktywną naukę i kreatywne projekty.
• Robota Photon wraz z wieloma modułami – innowacyjnego robota edukacyjnego, który pomaga rozwijać kompetencje programistyczne, logiczne myślenie i pracę zespołową.
• Classwise – platformę wspierającą zarządzanie lekcjami i treściami cyfrowymi, umożliwiającą bezpieczne i efektywne prowadzenie zajęć.
• Rozwiązania LEGO® Education – sprawdzone zestawy edukacyjne rozwijające umiejętności STEAM, w tym nowość: LEGO® Education Science, dostępne wyłącznie u oficjalnego dystrybutora Moje Bambino.
• Mobilne meble edukacyjne – elastyczne, ergonomiczne rozwiązania do aranżacji sal dydaktycznych, które można dopasować do różnych form pracy z uczniami.
Remi
Remi – polski producent nowoczesnych pomocy edukacyjnych i twórca innowacyjnych klocków Korbo
Remi to firma z ponad 30-letnim doświadczeniem w branży edukacyjnej. Od początku swojej działalności stawiają na rozwój, jakość i realne wsparcie procesu nauczania oraz wychowania dzieci na różnych etapach edukacji. Ich produkty obecne są zarówno w placówkach edukacyjnych w Polsce, jak i w wielu krajach na świecie – wszędzie tam, gdzie priorytetem jest nowoczesna, angażująca i skuteczna edukacja.
Od 2019 roku ich firma dynamicznie rozwija obszar nowoczesnych technologii w edukacji: druk 3D, gogle VR, robotyka, oprogramowanie multimedialne. Wdrażają innowacyjne rozwiązania edukacyjne dla szkół i przedszkoli, tworząc środowisko edukacyjne przyszłości – elastyczne, ciekawe i inspirujące.
Szczególne miejsce w ich działalności zajmują klocki Korbo – autorskie rozwiązanie oparte na idei koła zębatego, które wprowadza ruch do budowli dziecięcych i rozwija ich wyobraźnię przestrzenną, logiczne myślenie oraz sprawność manualną. Wokół tych klocków powstały dwa kompleksowe programy edukacyjne:
– KORBO STEAM – dedykowany dzieciom w wieku szkolnym, wspierający naukę poprzez połączenie elementów nauki, technologii, inżynierii, sztuki i matematyki (STEAM),
– KORBO MALUCH – opracowany z myślą o przedszkolakach, oferujący angażujące scenariusze zajęć wspierające rozwój poznawczy, fizyczny, emocjonalny i społeczny.
Programy te powstały we współpracy z aktywnymi nauczycielami i metodykami, którzy na co dzień pracują z dziećmi i rozumieją ich potrzeby. Zajęcia z wykorzystaniem Korbo pozwalają dzieciom nie tylko odkrywać prawa fizyki i mechaniki, ale też rozwijać kompetencje miękkie – takie jak praca zespołowa, komunikacja, samodzielność i odpowiedzialność. Dzięki temu łączą świat cyfrowy z działaniem praktycznym, oferując edukację, która jest nowoczesna, mądra i pełna radości.
Szczególnym zainteresowaniem cieszy się również ich innowacyjny zestaw COMBO WALL, który pozwala stworzyć przestrzeń STEAM-ową w strefie swobodnej zabawy. Dzięki zastosowaniu dużych elementów i możliwości wspólnej pracy, COMBO WALL sprzyja integracji grupy, wspiera rozwój społeczny dzieci oraz uczy efektywnej współpracy. To narzędzie, które nie tylko bawi, ale przede wszystkim uczy – przez działanie, eksperymentowanie i wspólne budowanie.
REVAS
Branżowe Symulacje Biznesowe to nowoczesne i stale udoskonalane narzędzie online dla nauczycieli i wykładowców, które uczy przedsiębiorczości i zarządzania przez działanie. Użytkownicy wcielają się w role właścicieli firm i podejmują decyzje, jak w prawdziwym biznesie.
To angażujący sposób na zdobycie praktycznego doświadczenia w prowadzeniu firmy – bez ryzyka, ale z emocjami i wyzwaniami, jakie niesie realny świat biznesu.
Liga Niezwykłych Umysłów / Soft Power
Liga Niezwykłych Umysłów (https://t-lem.com/pl/) to nazwa fundacji, a zarazem platforma edukacyjna, doskonałe narzędzie do nauki programowania, wzbogacone o komponent AI. Została nagrodzona m.in. nagrodą główną dla najlepszej platformy edukacyjnej na MTP w Poznaniu, targach EDUTEC 2020 oraz w 2023 roku została wybrana najlepszym rozwiązaniem dla szkół średnich podczas największych targów edukacyjnych w Dubaju (GESS Award Winner).
Jest polskim rozwiązaniem, docenianym także poza naszymi granicami, które wspiera nauczycieli w prowadzeniu lekcji informatyki na poziomie podstawowym i rozszerzonym zarówno dla informatyków, programistów (C++, Python, Java, SQL), jak i grafików (Python, HTML/Javascript/CSS), ekonomistów (Python, SQL) wraz ze specjalnym modułem przygotowania do matury/egzaminu zawodowego z Informatyki, modułem egzaminacyjnym oraz konkursowym.
Bardzo istotnym elementem platformy są także misje programistyczne, które wspierają nauczanie interdyscyplinarne. Projekt misji programistycznych jest bardzo ciekawą, najnowszą inicjatywą, która ma symulować tworzenie projektów jak w business-ie IT, generować współpracę pomiędzy Uczniami o różnych zainteresowaniach.
Producent platformy, Soft Power sp. z o. o. jest Złotym Sponsorem Polskiej Olimpiady AI, której laureaci zostali złotymi medalistami indywidualnie i drużynowo na Międzynarodowej Olimpiadzie AI w Pekinie. Na platformie LNU od tego roku szkolnego dostępny jest pierwszy moduł przełomowego kursu dla szkół dotyczącego modeli i algorytmów sztucznej inteligencji, opracowany z naukowcami z Uniwersytetu Wrocławskiego.